Det danske marked er ved at genfinde melodien og har nu givet et positivt afkast for året på 0,33 pct.
Det svenske indeks S30 er oppe med 4,28 pct., mens det finske indeks H25 er steget med 13,95 pct., og Oslo Benchmark-indekset er oppe med 14,03 pct.
Den danske portefølje har år til dato givet et afkast på 17,1 pct. mod C25-indekset, som har givet et afkast på 0,33 pct.

Den nordiske portefølje har år til dato givet et afkast på 16,1 pct. mod OMX Nordic 40-indekset, som har givet et afkast på -4,17 pct.

Den hurtigst stigende aktie i vores portefølje er D/S Norden, som er steget med 20 pct. siden 1/7, mens Lundbeck har tabt 4,7 pct.
Vi sælger Carlsberg, da aktien er brudt igennem vores stop-loss. Det seneste kvartalsregnskab fra PepsiCo viser en fremgang på ca. 8 pct., men det var primært i Europa, og Carlsberg sælger i Norge og Sverige. Derfor vælger vi at tage gevinsten hjem.

Rockwool er vores bud på en grøn aktie. Aktien har stået stille siden februar–marts, hvor kursen blev handlet op til det nuværende niveau på 280–320. Da aktien nu er brudt igennem vores stop-loss, vælger vi at sælge.
Peab handles under vores stop-loss. Vi tager tabet, så der kan blive plads til en ny aktie i porteføljen med lidt mere momentum.
