Krig eller fred?

Mandag blev det danske marked ramt af fredagens korrektion i USA. ImSd strømmen gik Pandora og Torm. Shippingaktierne tog en mindre korrektion i slutningen af maj. Faldet i perioden blev større for Torm, da selskabet samtidig udbetalte et udbytte på 0,7 USD pr. aktie. Teknisk er der købssignal i Torm-aktien, og det har været gældende… Læs mere Krig eller fred?

IT-korrektion i USA

Er det amerikanske marked begyndt på en IT-korrektion, eller er der blot tale om en mindre opbremsning? Det vil de kommende uger vise. Mandag kom der positive nøgletal fra flere europæiske lande som Tjekkiet, Schweiz og Polen, mens Frankrig sænkede sine vækstforventninger. De norske oliearbejdere har meddelt, at de vil strejke den 5. juni. Mandag… Læs mere IT-korrektion i USA

Krig eller fred?

Det er den samme historie, man hører igen og igen. Nu er der en aftale på vej, og hver gang stiger markedet. Tirsdag var der fokus på ChemoMetec, som steg 4,94 pct. Aktiekursen ser ud til at have fundet en bund i niveauet 250 tilbage i slutningen af marts, og siden har aktien været i… Læs mere Krig eller fred?

Renten stiger – kommer der en fred?

Den stigende rente lægger en dæmper på investorerne og udviklingen i markedet. Kommer der en fred i løbet af få uger? Mandag var der fokus på FLSmidth og Novo Nordisk, der trak i hver sin retning. FLSmidth fik flere købsanbefalinger fra forskellige banker i markedet, og samtidig startede man sit aktietilbagekøbsprogram. Det fik aktien til… Læs mere Renten stiger – kommer der en fred?

Markedet fortsætter den stigende tendens

Markedet fortsætter den stigende tendens trods den manglende afklaring mellem USA og Iran. Er det ”køb på rygter og sælg på fakta”? Vi bliver helt sikkert klogere i løbet af maj. Mandag var der fokus på ALK-Abelló, da selskabet opjusterede sine forventninger til hele året 2026. Salget forventes nu at stige med 13-16 procent i… Læs mere Markedet fortsætter den stigende tendens

Søgang i markedet

Er Hurmuzstrædet åbent eller lukket? Det har påvirket markederne forskelligt: Nasdaq, Norge og Finland er oppe, mens Schweiz, Frankrig og Tyskland er faldet. Mandag var der fokus på ALK, da de annoncerer positive fase 2-resultater for tablet til behandling af peanut-allergi. Behandling med peanut-tabletten var sikker og veltolereret. Hurtig fremdrift mod et fase 3-studie, som… Læs mere Søgang i markedet

Aktierally

Mandag startede i rødt, da fredsforhandlingerne i Pakistan ikke førte til noget. Trump har endvidere truet med at lukke strædet mandag fra kl. 16.00. Siden da er det hele vendt på hovedet, og aktiemarkederne er steget, og flere har nået nye all time highs. Dagens vindere blev igen skibsaktierne Torm og D/S Norden, der førte… Læs mere Aktierally

Markedet drømmer

Markedsdeltagerne drømmer om en snarlig afslutning på krigen i Mellemøsten, men er det realistisk? Det vil den kommende uge vise. Tirsdag startede i grønt og sluttede i rødt, da deadlinen for Trumps ønske om en genåbning er tæt på at udløbe. Der forhandles stadig i Pakistan mellem de to parter. Tirsdagens vinder blev Torm med… Læs mere Markedet drømmer

Hvor slemt er det?

Gas- og olieinstallationer i Mellemøsten er blevet ramt af krigen, og det store spørgsmål er, hvor hårdt de er ramt. Ifølge oliemyndigheder fra De Forenede Arabiske Emirater vil det tage 3-5 år at reparere de skader, der er opstået. Men det store spørgsmål er, hvor meget output der kommer til at mangle, når der igen… Læs mere Hvor slemt er det?