DSV venter på nyt signal
DSV er en dansk logistik- og transportvirksomhed. DSV dækker transport på vej, i luften og til søs. Med opkøbet af den tyske virksomhed DB Schenker i 2024 bliver DSV verdens største transportudbyder foran eksempelvis Deutsche Post, DHL Group og Kuehne + Nagel. Der er cirka 76.000 ansatte i selskabet.
Teknisk set blev der på dagsniveau etableret et nyt købssignal for fire dage siden i Bollingerkanalen, efter modellen havde været i salg siden januar. De glidende gennemsnit på 8 og 24 dage er blevet brudt nedefra og fastholder tendensen. Der forventes at blive etableret et Golden Cross inden for et par dage.
På ugebasis er Bollingerkanalen stadig i salg, men et brud af niveauet 1450 vil ændre signalet. De glidende gennemsnit er blevet brudt nedefra, men der er endnu ikke etableret et Golden Cross. Det forventes først at ske om 2–4 uger, hvis tendensen fortsætter.
De tre indikationsmodeller bevæger sig vandret. RSI ligger stabilt i niveauet 35–45. Momentums faldende hastighed er aftagende, men det glidende gennemsnit i modellen er endnu ikke brudt nedefra. MACD har etableret en stigende tendens, men er endnu ikke brudt igennem det glidende gennemsnit nedefra. Modellen ligger under middelværdien 0 på ugebasis.
Nærmeste modstandsniveau er 1550, dernæst 1700 og igen ved 1900. Nærmeste støtteniveau er 1400 og derefter 1300. Aktien ser interessant ud på dette niveau.
Fundamentalt omsatte DSV for 167,1 mia. kr. i 2024 mod 150,7 mia. kr. i 2023. Resultatet efter skat blev 10,1 mia. kr. i 2024 mod 12,4 mia. kr. året før.