Casen: CDON.com, Qliro samt Nelly Group
I september købte vi Qliro Group ind til den nordiske portefølje og i løbet af efteråret besluttede selskabets ledelse at dele selskabet op i de tre forretningsområder Qliro Group indeholdt dengang: Internet portal CDON.com, betalingsenhed Qliro samt Nelly modetøj til unge kvinder.
CDON steg 13,5 pct. alene i går (mandag) og i alt er aktien steget 404 pct. siden noteringen og selv emissionskursen var 102, hvilket giver et endnu større afkast til investorerne på kort tid.
Den kraftige stigning i aktien skyldes, at selskabet har et meget lille antal aktier på markedet nemlig 5,9 mio. Endvidere er aktien blevet nævnt på forskellige aktiechats.
Vi tager gevinst af aktien på trods af forventningerne om et rigtigt godt regnskab for kvartalet og året der er gået. Men spørgsmålet er, om væksten kan holde, når verden bliver en smule mere normal.
Endvidere lukkes positionen i Nelly Group. Forventer at det i fremtiden kan blive svært for selskabet som enkeltstående brand i konkurrencen med de øvrige mere kendte tøjudbydere.
Fastholder Qliro i porteføljen.